Vonalmentén

TitleVonalmentén
Publication TypeOnline cikk / Web Article
Év / Year2006
AuthorsPolgár, Zsolt
Sorozat cím / Series TitleKreatív Online
URLhttp://kreativ.hu/cikk/vonalmenten
Full Text

Kreatívigazgató-váltás történt ősszel a Sylva reklámügynökségnél. Spielmann Gábortól a stafétabotot Polgár Zsolt, a Y&R Brands volt kreatívigazgatója vette át, aki azt a feladatot kapta, hogy az eddig főleg ATL-területen működő ügynökséget BTL-fronton is erősítse.

Augusztusban hagytad ott a Young & Rubicam (Y&R) csoportot, és novemberben kezdtél dolgozni a Sylvánál. Pihentél a köztes időszakban?

A váltás időszaka is nagyrészt munkával telt, de jutott egy kis utazás és feltöltődés is. Szerettem volna kicsivel többet pihenni, de az adódó lehetőségek közül a Sylva ajánlata nagyon megtetszett, és elvállaltam. Amúgy lojális típus vagyok, de néha érzi azt az ember, hogy eljött az idő a váltásra. Ráadásul inspiráló egy új környezetben dolgozni, új emberekkel, új márkákon.

Miért pont a Sylva?

Egy érdekes magyar ügynökség, rengeteg lehetőséggel. A piac ma már azt diktálja, hogy az ATL és BTL egymással összhangban működjön, az ügyfelek egyre inkább az integrált megoldásokat keresik. Ezzel együtt én továbbra is az eredeti ötletekben és az erős koncepcióban hiszek, az már szinte másodlagos, hogy ezeket milyen eszközre adaptáljuk. Egy jó kreatív átfogóan tud gondolkodni. Úgy érzem, hogy a Sylvánál efféle szakmai kihívások várnak, hiszen egyszerre kívánja erősíteni az ATL- és a BTL-divíziót. 

Milyen kép élt benned a Sylváról korábban? 

Kreatív magyar ügynökségként pozicionáltam a Sylvát, és nem titkolt célom, hogy ezt a vonalat tovább erősítsem. Eddig is nyomon követtem az ügynökség szakmai munkáját, már többször találkoztam hirdetéseikkel reklámversenyeken. 

Miben látod erősnek a Syilvát?

Az első benyomásom, hogy egy kis ügynökség minden előnyét hordozza a Sylva. Közvetlen, családias a hangulat, egy csomó „multisallangtól” mentes. Például a nagy ügynökségekre jellemző bürokratikusságtól, ami lassítja a működést. Természetesen erősségének tartom a már említett kreativitást is. 

A tervek már körvonalazódtak?

Azt szeretném, ha a kreatívelismerést konkrét üzleti elismerésbe lehetne átforgatni. Ez nemcsak a Sylva problémája, hanem az egész magyar reklámszakmáé. Nemzetközi szinten például egy versenyen díjazott ügynökséget automatikusan meghívják tenderekre. Nálunk ez nem így működik, mert egyelőre csak a szakma értékeli a díjakat, az ügyfelek alig.

Milyennek szeretnéd látni a Sylvát fél év múlva?

Drasztikus változtatásokra nincs szükség. Szeretném, ha a Sylva egy friss színfolt lenne a szakmában, egy vagány, kreatív, független hot shop. Szeretném, ha új megbízóknak is bizonyíthatnánk mindezt olyan szektorokból, amelyek nincsenek a portfóliónkban.

Mit sajnálsz, amit a Young csoportnál hagytál?

Sajnálok néhány embert, akik a barátaim lettek. És sajnálom az éves céges találkozókat, a cannes-i fesztivál idején.

És az ügyfelek közül?

Szerettem a Fordon, az Erste Bankon, a Borsodin dolgozni. Nagyon szeretek autómárkákon dolgozni, szerencsére a Sylvánál is vannak autós ügyfelek: a Volkswagen és az Audi. A sörösmegbízás is az egyik kedvencem, amitől szintén nem kellett elbúcsúznom, a Borsodi helyett most az Amstelen dolgozhatok. Egyébként nem csak az autók vagy a sörök lesznek ismerősek a Sylvánál, a Wundermanhoz hasonlóan itt is dolgozunk a Béresnek, a Beiersdorfnak is.

Közel állnak hozzád azok a márkák, amelyeken dolgozol?

Négy évig írtam Always-hirdetéseket – és ezzel már meg is adtam a választ. A reklámszakmában a kreativitás nem függhet attól, hogy gyakran használod-e vagy érzelmileg közel állsz-e a termékhez. Viszont, ha van egy emocionális többlet, egy személyes élmény a márkával kapcsolatban – mint ahogy nálam például a sörök vagy az autók esetében –, akkor könynyebben meg lehet ragadni a termék lényegét.

Az eddig megszerzett díjak közül melyikre vagy a legbüszkébb?

Büszke vagyok a Borsodi Bivaly- kampányra, ami a jelentősebb magyar fesztiválokon díjazott lett, és Effie-t is nyert (2004-ben – a Szerk), tehát a kampány hatékonynak is bizonyult. Aztán. volt olyan év, hogy a Direkt Marketing Konferencián (2001- ben – a Szerk.) B2B kategóriában mindhárom díjat a Wunderman hozta el. És persze büszke vagyok az arany dobverőimre is, persze lehetne belőlük több, hiszen igazi értéke a nemzetközi díjaknak van. 

Melyik verseny volt szakmailag a legizgalmasabb ahol zsűriztél?

A tavaly előtti Arany Pengén több kategóriában is értékelhettem a munkákat. Amiatt volt ez igazán érdekes, mert sok, tisztán szakmai megbeszélés zajlott, így láthattam, hogy a kollegák miként gondolkodnak – akár másként ugyanarról a kreatívról.

 

Polgár Zsolt
 

2006. november
A Sylva reklámügynökség kreatívigazgatója

2003. január – 2006. augusztus
A Y&R Brands kreatívigazgatója

2002. október – 2006. augusztus
A Wunderman regionális kreatívigazgatója

2002. február – 2006. augusztus
A Bárci&Partners kreatívigazgatója

2000. április – 2006. augusztus
A Wunderman kreatívigazgatója

1998 – 2000. március
A BBDO vezető szövegírója

1994 – 1998. február
A DMB&B vezető szövegírója

1994
A Young&Rubicam szövegírója